In mijn vorige post had ik nog me nog zo voorgenomen het er niet over te hebben. Maar elke keer als ik naar Indonesië ga, blijft het een dingetje: de stoelgang. Gisteravond heerlijk gegeten, maar vanochtend vroeg met flinke buikkramp wakker geworden. Sedekit pedas (een beetje pittig), is naar Westerse maatstaven dan ook nog steeds heel pittig. Ik zal niet al te veel in details treden: laat ik het maar op houden dat de Grab van gisteravond vakkundig werd verwerkt tot Crap om me daarna te herinneren dat het water van de toilet het niet deed. Shit (I know, goedkope inkopper), en nu? Diverse pogingen ten spijt: de ‘wan-hoop’ bleef nabij. Er zat niets anders op dan naar de receptie te gaan. Daar werd ik geconfronteerd met het feit dat ik het hoofdstuk van ‘Hoe of wat Indonesisch’ dat de zin ‘Eh, mijn excrementen laten zich niet elimineren ingevolge defungerende retirade’ behandelt nog niet had ingezien. Ik heb serieus geprobeerd de situatie uit te leggen, maar al wat de receptioniste deed was me vriendelijk toelachen. Heel wat pogingen later, was het lachen haar wel vergaan en besloot ze met me mee te lopen. PANIEK!!!! Er zat niets anders op: gedwee volgde ik haar naar mijn kamer. Mijn gêne noodgedwongen naast me neerleggend liet ik de receptioniste de situatie in haar opnemen. Met het succes bij BNI nog in mijn achterhoofd pakte ik de roze (!) kraan, richtte deze op de Nasi Goreng Ayam van gisteravond, drukte gedecideerd de hendel in en wat denk je? Prompt spoot het water er uit waardoor het hele zaakje keurig onder de ogen van de receptioniste werd weggespoeld. Die hoef ik dus ook niet meer uit eten te vragen vanavond… Na dit ontlastende begin van de dag besloot ik dat ik er een administratieve ochtend van zou gaan maken. Een klant van pchulpFriesland (met zoveel lezers zou ik natuurlijk gek zijn wanneer ik geen reclame maakte) wilde graag een domeinnaam geregistreerd hebben, van een andere klant was een website gehackt (nee, die is NOG niet gehost bij pchulpFriesland) en bij de recentste site die ik heb afgeleverd (https://onefocus.nu) moest nog een online betalingsmogelijkheid met iDEAL integratie worden toegevoegd. Ja, werk gaat door en terwijl ik dit zo aan het typen ben realiseer ik me hoe mooi het is dat ik mijn werk ook hier in Indonesië kan voortzetten. Dat biedt wellicht gevaarlijke toekomstperspectieven… Omdat ik toch ‘in de flow’ zat, heb ik maar gelijk een mail gestuurd naar de vliegtuigmaatschappij: — Subject: EC261/2004 compensation claim Date: 2019-03-04 12:10 Sender: — @ — .frl Reciever: — @ –.com Dear China Southern Airlines, My flight of Thursday 28 February 2019 from Amsterdam to Guangzhou (flight number CZ308, online check-in number MG2P76) was delayed, so I missed my connecting flight to Jakarta. You offered me an alternative flight, but because of this delay I arrived in Jakarta at 9.25 pm instead of 12.35 am as originally scheduled. Because this time difference is more than 4 hours and the travel distance is more than 3500 kilometers, I hereby claim 600 euros according to the European Union Regulation 261/2004. Looking forward to your fulfilment of my claim. Most sincerely, Tim Dondorp —- Nu maar hopen dat de Chinezen beter Engels kunnen lezen dan spreken. Mocht China Southern Airlines mijn claim toewijzen, dan zal het geld rechtstreeks gaan naar SVFR (https://svfr.nl), de nog in oprichting zijnde Stichting Voor Familie Radjiman die als doelstelling heeft de primaire levensbehoeften (waaronder uiteraard de gezondheidszorg voor Ibu) van mijn biologische familie financieel te ondersteunen. Ik houd jullie op de hoogte. Tim Dondorp
Geplaatst door Godong Indonesie op Maandag 4 maart 2019