De vliegreis verliep tot anderhalf uur voor aankomst perfect. Daarna kreeg Joanne een flinke bloedneus waarbij ze echt veel bloed verloor. Joanne werd goed opgevangen en verzorgd. Stewardessen waren super met haar begaan en hele pakhuizen aan papieren zakdoekjes werden aangedragen. Direct na de landing werd Joanne door een medisch team van het vliegtuig gehaald. Op een EHBO post op het vliegveld werd Joanne haar gezicht gefatsoeneerd. Omdat het bloeden in het vliegtuig niet wilde stoppen, was er sprake van dat ze Joanne haar neus zouden dicht branden, maar gelukkig bleek dit niet nodig te zijn en ook de ambulance die uit voorzorg door het cabinepersoneel was opgeroepen werd gecanceld. Wel superhandig: zolang Joanne zich op het vliegveld bevond, viel ze onder (medisch) verantwoording van het vliegveld. Het vliegtuig was er alles aan gelegen om ons zo snel mogelijk van het vliegveld te krijgen. Onder escorte van het medisch team kregen we dan ook overal voorrang, zelfs op business-class reizigers. Mocht je in de gelegenheid zijn te reizen met een kind, en wil je met de hoogste prioriteit van het vliegveld, doen alsof je neus bloedt is een absolute aanrader… Tim Dondorp
Geplaatst door Godong Indonesie op Donderdag 25 april 2024